De post Zeewolde koos hier voor een lokale aanpak. De campagne werd uitgedacht door de vrijwilligers van de post zelf. Op herkenbare plekken van Zeewolde zijn foto’s gemaakt met eigen mensen. Brusten Lassche was als bevelvoerder en projectleider betrokken bij de lancering van de campagne. Brusten: “Er is bewust gekozen voor een persoonlijke campagne, dit was de eigen wens. Herkenbaarheid en betrokkenheid zijn hierin belangijk.”
Ook gaan de brandweer vrijwilligers zelf actief werven. Afgelopen zaterdag stonden ze bijvoorbeeld in het centrum bij de Lidl/Boni om mensen enthousiast te maken. Ze gaan het gesprek aan met voorbijgangers en ook op die manier de interesse te wekken en de drempel om je aan te melden kleiner te maken.”
Jeffrey Vermeersch, één van de aspiranten die onlangs bij het korps begonnen is heeft nog geen seconde spijt van zijn aanmelding. “Naast verdrietige momenten die er zijn, kan je heel veel mensen en dieren helpen. Bij alle momenten staat er een goede hechte organisatie achter je meer dan 20 vrienden en vriendinnen waar je je verhaal kan doen. Samen sta je sterk”.
Zeker overdag wordt het steeds moeilijker om voldoende mensen te hebben om een brandweerauto te bemensen. Dus hiervoor worden vooral mensen geworven. Maar ook in de weekenden zijn goede mensen meer dan welkom. Op dit moment zijn er 23 vrijwilligers actief bij de post Zeewolde. Samen zorgen zij voor 24 uur paraatheid. Ze volgen dezelfde opleiding als een beroepskracht, hierin zit geen verschil, en als de pieper gaat wordt er net zo hard op hen gerekend. Kijk voor meer informatie op: https://www.brandweer.nl/flevoland of solliciteer direct op
Geïnteresseerden zijn na aanmelding welkom op de informatieavond op dinsdag 26 februari om 19:30 uur.
Op onze Facebookpagina staat een fotoverslag van Han Schenk