Vrijwilligers en mantelzorgers in de gemeente Zeewolde worden in juli extra in het zonnetje gezet. Zeewoldevoorelkaar, onderdeel van Welzijn Zeewolde, organiseert deze maand de IJsjesactie. Met deze actie wil het vrijwilligersplatform waardering uitspreken voor iedereen die zich belangeloos inzet voor een ander.
Vrijwilligers en mantelzorgers vormen voor veel inwoners een belangrijke steun. Zij helpen, zorgen, begeleiden en staan klaar waar dat nodig is. Vaak gebeurt dat op de achtergrond en zonder dat daar iets tegenover staat. Juist daarom wil Zeewoldevoorelkaar hen met een kleine traktatie bedanken.
“Hun inzet is onbetaalbaar”, aldus Esmée de Vries van het team Zeewoldevoorelkaar. “Met deze IJsjesactie willen we een klein gebaar maken dat hopelijk zorgt voor een groot genietmoment.” “Ze hebben het meer dan verdiend.”
Alle actieve vrijwilligers en mantelzorgers binnen de gemeente Zeewolde kunnen van 1 tot en met 31 juli 2026 een ijsbon ophalen. Dat kan bij De Meermin aan het Kerkplein 20 tijdens de koffie-inlopen op maandagochtend, woensdagochtend en vrijdagochtend tussen 10.00 en 12.00 uur.
Met de ijsbon kunnen zij terecht bij ijssalon Gebo Gelato voor een gratis ijsje. De bon is geldig tot en met 31 juli 2026. Na deze datum kan de bon niet meer worden ingeleverd.
Zeewoldevoorelkaar roept inwoners op om vrijwilligers en mantelzorgers in hun omgeving op de actie te wijzen. Zo hoopt het platform dat zoveel mogelijk mensen die zich inzetten voor anderen ook zelf een moment van waardering ontvangen.
Wie niet in de gelegenheid is om op de genoemde momenten langs te komen, kan contact opnemen via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of bellen naar 036-5224655.